Już po raz trzeci, uczniowie naszej szkoły, brali udział w obozie językowym Euroweek w Międzygórzu. Tym razem grupa liczyła 16 osób – 9 chłopców i 7 dziewcząt oraz dwóch opiekunów – pani Joanna Chmielecka i pan Piotr Lewandowski. Nasz 5-dniowy wyjazd został zorganizowany w drugiej połowie listopada. Dzięki temu zobaczyliśmy to malownicze miejsce w całkiem innej odsłonie – w jesiennych kolorach liści i pierwszych opadach śniegu. Widok ten sprawił, że nie mogliśmy doczekać się przerwy w zajęciach, by móc uwiecznić te momenty na zdjęciach.
Do Międzygórza dotarliśmy około godziny 16.30. Po zakwaterowaniu i kolacji zostaliśmy zapoznani z harmonogramem zajęć na kolejne dni oraz z innymi grupami biorącymi udział w warsztatach. Zaskoczeniem dla nas była, tym razem, ilość uczestników, która łącznie z nami liczyła ponad 130 osób Oznaczało to, że będziemy mieli liczną konkurencję przy wykonywaniu przydzielonych nam zadań. Pierwsze nasze zajęcia rozpoczęli koordynatorzy projektu, przedstawiając wolontariuszy z Azerbejdżanu, Etiopii, Ugandy, Litwy, Gruzji, Turcji, Indii, Meksyku, Peru, Łotwy, Ukrainy, Urugwaju. Wszystkie nasze zajęcia odbywały się w języku angielskim, dzięki czemu nasi uczniowie doskonalili swoje umiejętności komunikacyjne. Z kolei umiejętność autoprezentacji ćwiczyli poprzez przedstawianie swoich projektów, zadań i filmów. Mimo licznej konkurencji, to właśnie nasi uczniowie wiedli prym we wszystkich zdaniach, pełniąc role liderów zespołów zadaniowych oraz prezentując ciekawe filmy i reklamy. Zaskoczeniem dla wszystkich była projekcja teledysku z udziałem pana Piotra Lewandowskiego, Szymona Madziąga, Magdy Mirotty, Natalii Bojanowskiej, Darii Dunajskiej (warto dodać, że na wykonanie tego zadania grupa miała około 35 minut). Teledysk został nagrany i opracowany przez Natana Dobrzeniewskiego i Szymona Madziąga. Kolejnym świetnym projektem była krótka scenka przedstawiająca „Friendzoned” nagrana i przygotowana przez Roksanę Bujak, Laurę Wołoszyn i kolegów z grupy elbląskiej. Kiedy wszyscy myśleli, że najlepsze już za nami obejrzeliśmy dwójkę naszych uczniów (Pawła Gapińskiego oraz Agnieszkę Chmielecką) w reklamie „live” szamponu do włosów i torebki znanej marki, której nazwy nie wymienimy 🙂 Po energicznym występie i brawach widowni kolejna grupa, w skład której wchodzili Kevin Kurcaba, Kacper Maciejak, Marek Szmeichel, Maciej Gackowski i Dawid Paluchowski nagrała i przygotowała prezentacje reklamy papieru toaletowego. W tejże konkurencji odkryliśmy nowy, lektorski talent Natana Dobrzeniewskiego, który bardzo dokładnie zapoznał widzów z ostrzeżeniem: „Przed użyciem zapoznaj się…”. Paweł Gapiński wcielił się w brunetkę prezentując aplikację zmieniającą płeć. Ostatnim zadaniem było przygotowanie i przedstawienie karykatur naszych wolontariuszy, które z dużą precyzją narysowała Laura Wojtania, wspomagana przez Kacpra Kordeckiego.
Każdy dzień warsztatów był wypełniony bardzo aktywną pracą i świetną atmosferą. Sprawiała ona, że wszyscy traciliśmy poczucie czasu… Pomimo tego udało nam się zwiedzić nowe, nieznane, urocze miejsca w Międzygórzu oraz spróbować przepysznych deserów i kaw serwowanych w lokalnej restauracji „Alpejski Dwór”. Każdy dzień kończyliśmy wspólną dyskoteką, śpiewaniem i rozmowami do późnych godzin nocnych. Nie obyło się również bez zwiedzania najważniejszych miejsc w Bystrzycy Kłodzkiej, Kłodzku oraz zakupu pamiątek w wolnym czasie.
Na koniec naszego pobytu każdy z uczestników wyjazdu otrzymał certyfikat potwierdzający przeszkolenie w następującym zakresie:
1. Konferencja prasowa
2. Leadership
3. Poznaj Unię Europejską
4. Praca i motywacja w grupie
5. Program „Erasmus+”
6. Poznawanie kultur świata
7. Prowadzenie prezentacji/autoprezentacji
8. Debata Oksfordzka
9. Wolontariat
10. Szok kulturowy
Udział w warsztatach Euroweek nie tylko umożliwił uczniom rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim ale także najbardziej cenione w chwili obecnej umiejętności przewodzenia, autoprezentacji i pracy w zespole oraz pozytywnie wpłynął na nawiązanie międzynarodowych kontaktów. Wyjazd pozwolił też naszym uczniom na przełamanie lęku przed mówieniem i integrację pomiędzy uczniami w różnym przedziale wiekowym. Było to bardzo wartościowe doświadczenie zarówno dla uczniów jak i opiekunów, którzy po raz trzeci byli dumni ze swojego zespołu i reprezentowania naszej szkoły w innym środowisku lokalnym 🙂